Lifestyle Trends volgen is best leuk en vaak ook wel spannend. Volgers van lifestyle trends hebben nooit een saai leven, want hun wereld ziet er ieder moment weer anders uit. We gaan in deze rubriek lifestyle trends volgen en je over tal van onderwerpen informeren.Wellicht tref je in deze rubriek net dat nieuwtje waarvan je besluit ze in je lifestyle toe te passen. Lifestyle is immers een onderwerp waar je ongemerkt de dagen mee doorbrengt. Zo zal je een leven lang bezig zijn met het aanpassen van je lifestyle. Het kan immers niet bestaan dat je er op latere leeftijd nog eenzelfde lifestyle op nahoudt dan in je jongste jaren. Zeker niet als je het intensieve werk van de marketeers in acht neemt. Deze beroepsgroep zal ons ook de komende jaren in een vooraf bepaalde lifestyle drukken.
De huidige trends…
Mobiel bellen kennen we inmiddels al jaren en de bijbehorende mobieltjes evenzeer. Toch is dit een markt waarin steeds nieuwe trends opduiken. Anno nu is het mobieltje verworden tot een heuse computer, waarop je onderweg alles kunt doen waarvoor je voorheen toch minimaal een laptop of desktop computer nodig had. Wel of niet aangevuld met een spelcomputer en natuurlijk de meest handige apps voor je telefoon of tablet.
Ook het horloge is zo’n product dat nogal trendgevoelig is. De digitale ontwikkelingen worden frequent vertaald naar het uurwerk en dat zorgt er voor dat je voor een schappelijk bedrag al een uitermate innovatief horloge kunt aankopen. Een voorbeeld hiervan is de allernieuwste MuteWatch welke onlangs op de Nederlandse markt is verschenen.
Reizen…
Of je op het gebied van reizen nog over ‘trends’ kunt spreken is de vraag. Ondanks alle economische perikelen blijkt het dat er behoefte is om onze grenzen steeds verder te verleggen. De vakantie op de Veluwe heeft inmiddels voor velen al lang afgedaan, maar ook de Europese bestemmingen raken steeds verder in onmin. Ver… verder… verst is het credo van de 21e eeuw. Onze voorkeur gaat vandaag de dag steeds meer uit naar voorheen onbereikbare continenten. Het kan niet ver genoeg, niet luxe genoeg en vooral niet exotisch genoeg. En dan het liefst nog twee of drie keer per jaar.
Net als met reizen kunnen we ook van andere luxe consumptiegoederen niet gauw genoeg krijgen. Als we spreken van een keiharde 21e eeuw trend, dan is het toch wel onze niet te bevredigen behoefte om aan alle nieuwste ontwikkelingen mee te doen. Wat dat betreft hebben de marketeers hun werk uitstekend gedaan.
In de restaurants gaan we niet meer zo gemakkelijk voor het á la carte, maar maken we het liefst gebruik van het ‘all you can eat’ aanbod zoals dat bij de sushi- of wok restaurants al op grote schaal aan de gang is.
Een glaasje wijn lusten we al eeuwen… niks mis mee, maar ook dit gedrag kent zo zijn trends. Het drinken van wijn heeft al vele hypes achter de rug, maar anno heden gaan we toch zeker met z’n allen aan de prosecco!
Televisie kijken doen we bij voorkeur op ons ultraplatte 3D scherm en zoals al eerder geschreven; bellen doen we op onze multi telefoon tijdens het internetten of gamen. Shoppen? Daar gaan we toch de deur niet meer voor uit. Dat doen we wel online!
En zo zullen er nog tal van trends te melden zijn en er zullen er nog talloze volgen; we missen bijvoorbeeld nog het spreekuur van de huisarts die met gebruik van facebook zijn diagnose omtrent jouw kwaaltjes kan doorgeven en dan en passant het receptje doorstuurt naar de apotheek. De tijd gaat verder en daarmee zullen nieuwe trends zich aanmelden, die vervolgens weer een wijziging in je lifestyle zullen betekenen.